پزشکیان درباره چه موضوعاتی در سازمان ملل سخنرانی می‌کند؟

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران قرار است تا ساعاتی دیگر در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

به گزارش مشرق، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیئتی و به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است تا ساعاتی دیگر سخنرانی خود را در این نشست آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که سایه تحولات منطقه از جمله، حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و کشتار غیرنظامیان در این حملات، سایه سنگینش را بر این نشست و بر روی ۱۴۰ تن از سران کشورها، اعضا و هیئت‌های کشورهایی که در این نشست حضور پیدا کرده‌اند، انداخته است، اگرچه به نظر می‌رسد تلاش محسوسی از سوی برخی کشورهای غربی در حال انجام است که این مسئله نادیده گرفته شود و خیلی در سخنرانی‌ها و اظهار نظرهای سران بازتاب پیدا نکند، اما به‌هرحال، این موضوعی نیست که جهان بتواند از آن چشم‌پوشی کند. تلاش هیئت ایرانی در نیویورک نیز همین بوده تا توجه جهانیان را به جنایاتی که در لبنان و غزه از سوی رژیم صهیونیستی در حال وقوع است، جلب کند.

از طرف دیگر، مسعود پزشکیان تقریباً در همه گفت‌وگوهای دوجانبه و دیدارهایی که داشته و در سخنرانی‌ها و جلساتی که حاضر شده به موضوع جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان اشاره کرده است.

نوبت سخنرانی مسعود پزشکیان در نشست مجمع‌عمومی سازمان ملل حدود ساعت ۱۵ به‌وقت محلی و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به‌وقت تهران و هفتمین سخنران این نوبت از مجمع خواهد بود.

محور اصلی سخنان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مجمع‌عمومی سازمان ملل، جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان است و به‌هرحال پزشکیان از ساختار و سیاست‌های دوگانه‌ای که در سازوکارهای بین‌المللی حاکم است، از جمله شورای امنیت و مجمع‌عمومی سازمان ملل انتقاد خواهد کرد و توجه جهانیان را به این موضوع جلب خواهد کرد.

نکته بعدی در سخنرانی رئیس‌جمهور نیز سیاست‌های دوگانه حاکم بر مجامع بین‌المللی است که مصداق آن تحریم‌های یک‌جانبه‌ای است که علیه مردم ایران اعمال شده است و از این سیاست‌ها هم انتقاد خواهد کرد.

جزئیاتی از دومین روز سفر پزشکیان به نیویورک

بر اساس این گزارش، قرار است پزشکیان پیش از سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، حدود یک ساعت دیگر نشستی با نمایندگان ادیان ابراهیمی در آمریکا داشته باشد و پس از آن نیز با علمای شیعه مقیم آمریکا دیداری خواهد داشت.

بر همین اساس، دو دیدار دوجانبه هم برای رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دومین روز سفر به نیویورک تدارک‌دیده‌شده که یک دیدار در نوبت صبح با رئیس‌جمهور صربستان خواهد بود، قرار است پزشکیان دیدار و گفت‌وگویی نیز با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه داشته باشد، البته این دیدار پس از سخنرانی در مجمع‌عمومی سازمان ملل انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۳
    1 0
    یاد روحانی افتادم یا شعر می خواند یا نصیحت می کرد،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس